Urodzinowe kodowanie z Mikołajkiem…

             Czy omawianie lektury może być ciekawe, nietypowe i zarazem inspirujące, pełne emocji? Z pewnością tak. Doświadczyli tego uczniowie IV klasy podczas pracy z lekturą pt. Mikołajek. Kodowanie czyli nauka programowania sprzyja rozwojowi, budzi kreatywność uczniów, uruchamia niestandardowe myślenie. Uczniowie sami szukają sposobów, by uzyskać zaplanowane efekty. Programowanie to język przyszłości, który podczas współpracy w grupie uczy odnajdywania odpowiedzi na konkretne pytania. Praca metodą projektu jest ulubioną metodą czwartoklasistów. Wywołuje wiele pozytywnych emocji. Uczniowie podczas języka polskiego tworzyli na podstawie treści lektury profesjonalne gry planszowe. Bardzo się przy tym angażowali, a rezultaty pracy okazały się godne podziwu. Powstały różnorodne gry: przygodowe, strategiczne, a nawet z mini laboratorium do tworzenia doświadczeń. Najlepszą okazją do sprawdzenia zadania okazała się godzina wychowawcza, na której odbyły się klasowe urodziny, to nasza tradycja. Dodatkową atrakcją, nie tylko dla dzisiejszych solenizantów, była możliwość przeprowadzenia planszowych rozgrywek.

A. C.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *